"محمد علی واقعی" گفت: سرپرستی این دانش آموزان به عنوان فرزند معنوی با هدف تعالی برنامه های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی و کار آفرینی و حمایت های مادی و معنوی انجام می شود.
وی طرح چهل چراغ را گامی مؤثر در حمایت از دانش آموزان محروم در راستای تحقق عدالت آموزشی، تربیتی و فرهنگی دانست.
وی با اشاره فعالیت های فردی و گروهی طرح چهل چراغ گفت: در شاخه فردی طرح، دانشجو معلم حمایت همه جانبه از کودک بی سرپرست را برعهده گرفته و به صورت خصوصی با وی در ارتباط است و علاوه بر آشنایی با زندگی دانش آموز به حمایت های لازمه می پردازد.
به گفته وی در شاخه گروهی نیز با توجه به شرایط کرونا و آسیب به وضعیت تحصیل دانش آموزان، فعالیت های آموزشی و تربیتی، فرهنگی و تربیتی توسط دانشجو معلمان به دو صورت حضوری و مجازی در مکان های آموزشی و فرهنگی انجام می شود.
وی با اشاره به کسب رتبه برتر طرح چهل چراغ در جشنواره ملی جوان نوآور ماندگار یاداور شد: این طرح همچنین دیپلم افتخار نشان شهید موسوی را کسب کرد.